شرکت نگین البرز

عملکرد پنجره آلومینیومی ترمال بریک چگونه است؟

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

نحوه طراحی پنجره ترمال بریک به چه شکل است؟

پنجره آلومینیومی ترمال بریک از فناوری های پیشرفته ای است که برای بهبود بهره وری انرژی و عایق کاری نویز در خانه ها استفاده می شود. برای ساختن پنجره ترمال بریک ، اکستروژن های پلی آمید تقویت شده و دوجداره با فاصله های لبه گرم به عنوان موانع به کار می برند. طراحی پنجره ترمال بریک به نحوی است که درصورت وجود گرمای شدید و صداهای بلند، عبور آنها را از یک طرف پنجره یا درب به طرف دیگربه حداقل می رساند. سیستم ساخت پنجره از گذشته های دورتابه امروز تغییرات زیادی در مواد اولیه، نوع پنجره، ابعاد، نحوه نصب و غیره داشته و درحال حاضر شاهد تولید پنجره ترمال بریک از جنس آلومینیوم هستیم. اگرچه آلومینیوم برای اولین بار در اواخر قرن نوزدهم به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گرفت، اما استفاده از آن برای ساخت پنجره آلومینیومی ترمال بریک و نمونه های دیگرامروزی، چندین سال زمان برد تابه این ساختار دست یابند.
معماران دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ در آمریکا تمایل داشتند از پنجره های بزرگتر در ساختمان های بلندتر خود حمایت کنند تا نور زیادی ازطریق پنجره وارد ساختمان شده و محیط درونی روشن تر شود. اما ازطرفی برای کنترل گرمای خورشیدی نیزنیازبه سیستم خاصی داشتند، بنابراین مهندسان پروژه شروع به جایگزینی واحدهای پنجره تک جداره قدیمی کردند و سپس واحدهای شیشه عایق دوجداره با نام تجاری جدید که اغلب دارای شیشه های غنی از آهن بودند و به کنترل آب وهوای داخل خانه کمک می کردند، جایگزین شدند.

ترمال بریک چیست ؟

طبق تعریف رسمی انجمن ملی رتبه بندی پنجره، پنجره ترمال بریک را می توان به عنوان پنجره ای شناخت که درآن، قاب واعضای بازشوی پنجره به عناصرخارجی وداخلی تقسیم می شوند و توسط متریالی که هدایت حرارتی را کاهش می دهند به هم متصل هستند۔ ترمال بریک یا گرمابند، عایقی است که درسمت خارجی چارچوب سازه ها یا درب و پنجره قرار می گیرد. این عایق مانع از جابه جایی حرارت می شود و برای جداکردن سازه هایی که هدایت حرارتی بالایی دارند مورداستفاده قرار می گیرد.

پروفیل های ترمال بریک

با توجه به اینکه فلز آلومینیوم، یک فلز هادی برق و حرارت محسوب می شود، بنابراین در پروفیل های اختصاصی، با وجود اینکه سه نقطه هوابندی وجود دارد اما به دلیل خواص ذاتی آلومینیوم، حرارت می تواند ازطریق بدنه پروفیل منتقل شود با اینکه این حرارت تبادل شده بسیار ناچیز است اما بهینه بودن در دنیای امروز حرف اول را می زند.حال راه حل این مشکل چیست؟ می توان با جداکردن قسمت داخلی و قسمت خارجی پروفیل به وسیله یک ماده عایق، مشکل را برطرف نمود.می توان گفت پروفیل های حرارت شکن یا ترمال بریک، یکسری پروفیل هایی هستند که با استفاده از نوارهای پلی آمید و یا PVC قسمت داخلی پروفیل را از قسمت خارجی آن جدا می کنند.
البته نکته قابل توجه این است که نوارهای پلی آمید به دلیل ماندگاری و مقاومت بالاتر از نوارهای PVC بسیار بهتر ومناسب تر می باشند. پروفیل های ترمال بریک گران تر از پروفیل های اختصاصی هستند اما براساس محاسباتی که انجام شده این پروفیل ها حداکثر بعد از مدت زمانی ۵ سال، می توانند هزینه خود را برگردانند. آلومینیوم رسانای خوبی از گرما و سرما است و می تواند گرمای زیادی را ازطریق پنجره و درب از دست بدهد، یا به دست آورد.مقاومت بالا و سختی زیاد آلومینیوم باعث شده است که این فلز به عنوان ماده اولیه در ساخت درب و پنجره مورد استفاده قراربگیرد. اما رسانا بودن زیاد آلومینیوم ایراد بزرگ این فلز برای استفاده از آن در ساخت درب و پنجره های آلومینیومی به حساب می آید.
خود آلومینیوم به تنهایی عایق سرما و گرما نیست، ولی زمانی که تیغه پلی آمید عایق در بین پروفیل دوخته می شود، ارتباط جداره بیرونی با جداره داخلی قطع می شود و پروفیل آلومینیوم، تبدیل به عایق یا همان ترمال بریک می شود.
به همین دلیل پنجره های ترمال بریک طراحی و به بازارعرضه شدند و تا حد زیادی ایراد پنجره های آلومینیومی رابرطرف کردند.
پنجره های ترمال بریک از فناوری های پیشرفته ای هستند، که برای افزایش بهره وری انرژی و عایق کاری نوین در ساختمان هامورد استفاده قرار می گیرند. پنجره های آلومینیومی ترمال بریک، پنجره هایی هستند که در ساخت آن ها از دو فریم آلومینیومی استفاده شده است. این پنجره ها دارای یک مانع بین قسمت های داخلی و خارجی هستند، تا از هدررفتن انرژی حرارتی ازطریق آلومینیوم جلوگیری کنند.

استعلام قیمت پنجره ترمال بریک

برای اطلاع از قیمت روز اجرای پنجره ترمال بریک با کارشناسان شرکت نگین البرز از طریق واتساپ و یا فرم های موجود در سایت در ارتباط باشید .

نحوه کارکرد پنجره آلومینیومی ترمال بریک چگونه است؟

اگر دمای خارجی درمقایسه با دمای داخلی بسیار پایین باشد،پنجره یک پل حرارتی ایجاد کرده و گرمای داخلی را به سمت محیط خارجی هدایت می کند. این اثر باعث هدررفتن بخش بزرگی از انرژی مصرف شده توسط سیستم سرمایش و گرمایش محیط شما می گردد. درنهایت، در تابستان، شما خنکی سیستم تهویه مطبوع خود را ازدست خواهید داد. شكاف حرارتی thermal break يا مانع حرارتی thermal barrierیک عنصرباهدایت حرارتی کم است که درقاب پنجره جاگذاری می شود تا باعت کاهش یا جلوگیری کردن از جریان انرژی حرارتی بین مواد رسانا گردد. این عنصر جداکننده بین فریم های داخلی و خارجی قرار می گیرد تا از انتقال حرارت ازطریق قاب بیرونی جلوگیری کرده و در قاب داخلی متراکم شود. شکاف حرارتی از پلی آمید (polyamide) یا پلی اورتان(polyurethane) ساخته شده که به صورت مکانیکی در پنجره آلومینیومی ترمال بریک پرس شده است.
هدایت حرارتی این عناصر کمتر از آلومینیوم و استیل و فلزهای دیگر می باشد.علاوه بر مزایای حرارتی، این عناصر باعث کاهش میزان انتقال صدا توسط ارتعاشات نیز می گردند.

ویژگی های پنجره های آلومینیومی ترمال بریک کدامند؟

  • قطع ارتباط پروفیل آلومینیومی داخلی از سطح بیرونی
  • امکان متفاوت شدن رنگ پروفیل داخلی ساختمان با رنگ پروفیل سطح بیرونی
  • امکان نصب شیشه های پنجره آلومینیومی ترمال بریک به صورت تک، دو یاسه جداره در قاب پنجره آلومینیومی ترمال بریک
  • عایق بندی فضای درونی ساختمان و جلوگیری از هدررفت انرژی داخلی ساختمان
  • جلوگیری از تبادل گرماو سرما، و مناسب برای نواحی گرمسیری یا سردسیری
  • کاهش میزان انتقال سرو صدای بیرون ساختمان به داخل
  • دارابودن استحکام و مقاومت زیاد تیغه های پلی آمید دربرابرمواد شیمیایی و اشعه UV
  • زیبایی و ظرافت در نمای ظاهری پنجره آلومینیومی ترمال بریک
  • برخورداری از تنوع زیاد در فرم پنجره ها
  • گستردگی استفاده از یراق آلات و تنوع فرم های بازشو پنجره ها
  • مقاوم دربرابر تغییر رنگ و شکل به دلیل عوامل محیطی مانند تابش آفتاب، باران، زمان
  • مقاوم دربرابر فشار باد درعین سبکی

در آخر باید خاطرنشان کرد که درصورت استفاده از سیستم ترمال بریک در درب و پنجره ها ۳۸% کاهش اتلاف انرژی حرارتی در فصل سرما و 32 % کاهش اتلاف انرژی برودتی در فصل گرما،
28% کاهش مصرف سوخت،۲۰ % کاهش هزینه درسرمایه گذاری اولیه تأسیسات وهمچنین به میزان قابل توجهی از آلودگی صوتی جلوگیری می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا