شرکت نگین البرز

مقایسه یو پی وی سی ( UPVC ) با سایر پنجره های موجود در بازار، بهترین گزینه کدام است؟

مقایسه یو پی وی س

بهترین متریال برای درب و پنجره ساختمان کدام است؟

یو پی وی سی(upvc)، پلاستیک فشرده و با مقاومت بالا در برابر ضربه است که علارغم کیفیتی که دارد در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی از قیمت مناسب تری برخوردار است. به‌دلیل شبکه بندی در لایه داخلی آن مناسب  برای عبور قطعات ، آب و هوا مختلف ، مواد شیمیایی و محیط‌های با طوبت بالا است و اغلب برای تولید محصولاتی که در فضای باز قرار دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد . از یو پی وی سی در تولید انواع پروفیل‌ در صنعت ساختمان استفاده می‌شود.

مهمترین مشخصه یو پی وی سی ( UPVC ) با دوام بودن و عایق بودن آن دربرابر صدا و آب و هوا می باشد. این روزها با توسعه صنعت ساخت و ساز و گسترش شهرها با توجه به خصوصیات درب و پنجره یو پی وی سی (upvc) از یک سو و هزینه مناسب آن، استفاده از این سازه روز به روز در حال افزایش می باشد.

استفاده از چوب در مقابل یو پی وی سی (upvc) برای ساخت درب و پنجره

پنجره دوجداره چوبی

مقایسه درب و پنجره چوبی در مقابل با درب پنجره یو پی وی سی (upvc)، دیدگاهی پایدار

در این مقایسه باید به اثرات زیست محیطی و پایداری استفاده از چوب در مقابل یو پی وی سی در کاربردهای ساختمانی باید عواملی مانند جنگل زدایی، قابلیت بازیافت و طول عمر  را مقایسه کرد. در خصوص کاهش جنگل زدایی با کاهش مصرف چوب در صنایع درو پنجره نیاز به توضیح نیست اما در خصوص بازیافت یو پی وی سی با توجه به مواد اولیه آن که از پلیمر می باشد امکان بازیافت آن را فراهم می کند.

از سوی دیگر با توجه به مقاومت و دوام بالای آن طول عمر بیشتری نسبت به سازه های چوبی دارد که هم از لحاظ زیبایی، هزینه و  زیست محیطی به صرفه تر است. چندی است که طرح های جدید در و پنجره یو پی وی سی نیز با طرح و رنگ چوب ارائه می گردد که می تواند نظر مخاطبینی که به دنبال ظاهر چوبی در و پنجره هستند را نیز تامین کند.

 مقایسه پنجره آلمینیومی در برابر یو پی وی سی(upvc)، عملکرد حرارتی و کارایی، هزینه

جواب این سوال که پنجره آلومینیومی یا یوپی وی سی( upvc ) بسته به نیاز و انتخاب مالک  متفاوت است و به عواملی همچون ترجیح مشتری، بودجه، ظاهر کار و .. بستگی دارد. پنجره های آلومینیوم از نظر مقاومت، ماندگاری، عملکرد حرارتی بسیار خوب بوده و در طولانی مدت مقرون به صرفه است.

از سوی دیگر  پنجره های یو پی وی سی نیز به دلیل قیمت مناسب و عایق بندی  مناسب طرفداران خود را دارد. عوامل زیادی در مقایسه قیمت پنجره یو پی وی سی با آلومینیوم تاثیرگذار است. اگر به دنبال یک انتخاب مناسب از لحاظ قیمت و هزینه هستید بهترین گزینه در و پنجره های یو پی وی سی می باشد.  اما اگر فارغ از مبلغ،  به دنبال پنجره های مستحکم، با مقاومت بالا به ویژه در ابعاد غیر استاندارد  هستید پنجره های آلومینیومی مناسبترین گزینه هستند. البته این را هم در نظر بگیرید که مقاومت پنجره های یو پی وی سی در برابر گرما و سرما، اکسیداسیون و  تغییر رنگ از پنجره های آلمینیومی بالاتر است.

مقایسه فایبر گلاس با یو پی وی سی استحکام و انعطاف پذیری در طراحی

فایبرگلاس  ( Fiberglass) کامپوزیتی تولید شده از ترکیب  الیاف شیشه و پلیمر است که در مصالح ساختمان به کار می رود.  انواع فایبرگلاس شامل : پلی استر، وینیل استر، اپوکسی هساند. پلی استرها  در برابر خوردگی ضعیف بوده و ونیل استر مقاومت خوب در برابر خوردگی دارد  و اپوکسی در برابر خوردگی و دما مقاوم می‌باشد. با این حال یو پی وی سی  در مقایسه با فایبر گلاس مقاومت و انعطاف پذیری بیشتری داشته و در دراز مدت ماندگاری بیشتری دارد. لازم به ذکر است که در مقایسه قیمت در و پنجره یو پی وی سی قیمت بالاتری دارد.

نتیجه، مناسبترین انتخاب

هدف این مقاله ارائه یک مقایسه یو پی وی سی با سایر مواد متداول در کاربردهای ساختمانی است تا به پیمانکاران و سازندگان ساختمان ها در انتخاب مناسب ترین گزینه  بر اساس الزامات پروژه و ملاحظات زیست محیطی کمک کند. اگر به دنبال یک انتخاب اقتصادی مقرون به صرفه و با دوام هستید،  یو پی وی سی در مقایسه با سایر گزینها و دارا بودن خصوصیاتی همچون دوام  استحکام، عایق در برابر آب و هوا و صدا، تاثیر مثبت بر محیط زیست  مناسبترین گزینه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا