شرکت نگین البرز

نحوه تنظیم درب یو پی وی سی

تنظیم درب یو پی وی سی

نحوه تنظیم و رگلاژ درب UPVC

پلی وینیل کلراید غیر پلاستیکی، که اغلب به عنوان UPVC نام گذاری می شود، یک ماده سبک وزن اما قوی و سفت است که برای استفاده در درب و پنجره عالی است. یکی دیگر از مزایای درب‌های UPVC این است که تنظیم آن‌ها معمولاً بسیار آسان است. اگر نیاز به تنظیمات کوچک افقی، عمودی یا عمقی دارید، معمولاً فقط باید یک آچار آلن را در شکاف های مناسب روی لولاهای درب بچرخانید. می‌توانید فرآیند مشابهی را برای تعمیر درب کج شده که هنگام باز یا بسته شدن روی زمین کشیده می‌شود دنبال کنید، یا می‌توانید جای قفل را روی پایه درب کمی تنظیم کنید تا عملکرد قفل را بهبود بخشید.

تنظیم درب UPVC

انجام تنظیمات افقی، عمودی یا عمقی

به شکاف یا شیارهای تنظیم در هر لولا دسترسی داشته باشید. برای تعیین اینکه آیا درب یو پی وی سی شما دارای 1 یا چند شکاف تنظیم است که معمولاً به شکل شش ضلعی هستند، به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید. در این صورت، ممکن است لازم باشد یک روکش محافظ را از روی هر لولا بردارید تا شکاف های تنظیم نمایان شود.

  • شیارهای تنظیم به شما این امکان را می دهند که مکان افقی، موقعیت عمودی و عمق در را در چارچوب درب کمی تغییر دهید. برخی از مدل های در دارای 1 شیار در هر لولا برای انجام هر 3 تنظیم به طور همزمان هستند، در حالی که مدل های دیگر دارای 2 یا 3 شیار در هر لولا هستند تا بتوانید تنظیمات را جداگانه انجام دهید.
  • در برخی از مدل‌ های درب، ممکن است لازم باشد ابتدا درب را باز کنید و پیچ‌ هایی را که هر لولا را به چارچوب در نگه می‌دارند، کمی باز کنید تا درپوش‌های شکاف تنظیم را بردارید.
  • اگر درب شما شیارهای تنظیمی در لولاها ندارد، برای راهنمایی در مورد تنظیم درب با سازنده تماس بگیرید.

یک آچار آلن را انتخاب کنید که به درستی با شیارهای تنظیم مناسب باشد.

در اکثر مدل های درب یو پی وی سی برای تنظیمات از آچار آلن استفاده می شود که به دلیل شش ضلعی بودن به کلیدهای شش گوش نیز معروف هستند. از آچار آلن همراه با درب استفاده کنید، یا مجموعه ای از آچار آلن با اندازه های مختلف را در فروشگاه سخت افزاری محلی خود خریداری کنید. مطمئن شوید که سر آچار انتخابی شما به خوبی در شکاف قرار می گیرد.

در صورت لزوم آچار آلن را در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. بسته به تنظیماتی که باید روی درب انجام دهید، باید این کار را انجام دهید . با انجام 1-2 چرخش کامل شروع کنید و تعداد چرخش های خود را بشمارید.

  • اگر درب شما فقط 1 شیار تنظیم در هر لولا داشته باشد (برای کنترل همه تنظیمات) ، به دفترچه راهنمای کاربر خود مراجعه کنید یا با سازنده تماس بگیرید تا تعیین کنید کدام شیار کدام تنظیم را کنترل می کند (افقی، عمودی، عمق).
  • برای تنظیم درب به صورت افقی، در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا درب را به سمت چفت نزدیکتر کنید و در خلاف جهت عقربه های ساعت آن را به سمت لولا نزدیک کنید.
  • برای تنظیم درب به صورت عمودی، برای بالا بردن درب در جهت عقربه های ساعت و برای پایین آوردن در در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید.
  • برای تنظیم عمق در، آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا به عمق چارچوب درب منتقل شود، و آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا کمی از چارچوب در فاصله بگیرد.

قیمت پنجره دوجداره

تمام لولاهای در را به همین ترتیب تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر لازم است در را کمی در چارچوب بالا بیاورید، شیار عمودی هر لولای در را 1 دور کامل در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. یا، اگر نیاز دارید در را به سمت لولای چارچوب بلغزانید، شکاف افقی را روی هر لولای در، در خلاف جهت عقربه‌های ساعت 1 دور کامل بچرخانید.

  • انجام تنظیمات یکسان در همه لولاها فشار یکسانی را روی همه آنها حفظ می کند. این کار باعث افزایش طول عمر و عملکرد درب شما می شود.
  • اکثر درب های یو پی وی سی دارای 3 یا 4 لولا هستند.
  • با 1 یا 2 چرخش کامل در ابتدا شروع کنید، سپس تنظیمات اضافی را در صورت نیاز انجام دهید.

سفارش پنجره دوجداره

درب را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را بیشتر تنظیم کنید. نگاهی بیندازید تا ببینید آیا شکاف بین در و چارچوب یکنواخت است یا خیر. سپس، در را باز و بسته کنید و ببینید که آیا آزادانه حرکت می کند و محکم بسته می شود. اگر چنین است، برای تکمیل کار، اگر مدل شما چنین کلاهکی دارد، شیارهای تنظیم را مجدداً ببندید.

  • اگر درب همچنان نیاز به بالا آمدن عمودی دارد، برای مثال، شیارهای تنظیم عمودی روی همه لولاها را با 1 چرخش کامل دیگر در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. دوباره بررسی کنید و بعد از آن تنظیمات ½ دور را در صورت نیاز بچرخانید..
  • اگر درب شما خارج از چارچوب است – یعنی به صورت کج در چارچوب قرار دارد – ممکن است لازم باشد لولاها را با مقادیر متفاوت تنظیم کنید. از فرآیند آزمون و خطا استفاده کنید تا زمانی که فاصله بین در و چارچوب یکنواخت شود.

رگلاژ درب یو پی وی سی

تنظیم درب کجی که روی زمین کشیده می شود

شکاف های تنظیم را در سمت جلوی لولاها قرار دارند. تقریباً همه انواع درب‌های یو پی وی سی به شما این امکان را می‌دهند تا از طریق شکاف‌های روی لولا، تنظیمات جزئی در موقعیت درب انجام دهید. با بسته بودن در، قسمت باز لولاها را برای شکاف های کوچک و شش ضلعی بررسی کنید. اگر هیچ شکافی وجود ندارد، برای راهنمایی در مورد انجام تنظیمات با سازنده تماس بگیرید.

  • در برخی از مدل‌های درب، شیار یا شیارهای تنظیم ممکن است با درپوش یا روکشی پوشانده شود که برداشته می‌شود. برای دستورالعمل های مربوط به برداشتن این پوشش، دفترچه راهنمای محصول خود را بررسی کنید.
  • درب شما ممکن است دارای 1، 2 یا 3 شیار در هر لولا باشد تا بتواند تنظیمات عمودی، افقی و عمق را انجام دهد. تعداد شیارها و محل قرارگیری آنها بر روی لولاها بسته به سازنده متفاوت است، بنابراین به دفترچه راهنمای محصول خود مراجعه کنید تا بفهمید کدام شکاف یا شیارها را باید تنظیم کنید.
  • این روش تنظیم در صورتی بهترین کارایی را دارد که هنگام باز کردن درب در سمت چفت، روی زمین کشیده شود، در حالی که سمت لولا از کف جدا بماند.

یک آچار آلن پیدا کنید که به خوبی در شکاف های تنظیم قرار گیرد. آچار آلن به آچار شش گوش نیز معروف است زیرا سر آن شش ضلعی است.

  • اکثر مدل های درب یو پی وی سی دارای شیارهای تنظیم شش ضلعی هستند، اما برخی ممکن است به جای آن نیاز به استفاده از پیچ گوشتی سر متقاطع داشته باشند.

 

شیار لولای بالایی را در جهت عقربه های ساعت 1-2 چرخش کامل بچرخانید. اگر هر لولا در مدل در شما فقط 1 شکاف برای تنظیمات عمودی و افقی دارد، آچار آلن خود را وارد کنید و آن را در 1 یا 2 دایره کامل در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. اگر هر لولا 2 یا 3 شیار دارد، هر دو شکاف تنظیم افقی و عمودی را در لولای بالایی به همان میزان تنظیم کنید.

  • چرخش در جهت عقربه های ساعت در را به سمت لولا، از کف به بالا یا هر دو انجام دهید.
  • با انجام 1 یا 2 چرخش کامل آچار آلن شروع کنید. در صورت لزوم می توانید بعداً تنظیمات بیشتری انجام دهید.
  • تنظیمات خود را در حالی که در بسته و قفل است انجام دهید.

نحوه باز و بسته شدن در را بررسی کنید و ببینید که آیا کشیده می شود یا خیر. اگر هنگام باز کردن درب در سمت لولا همچنان روی زمین کشیده می‌شود، شیار(های) لولای بالایی را 1 دور کامل دیگر تنظیم کنید و دوباره امتحان کنید. اگر از زمین فاصله دارد اما هنگام باز یا بسته کردن درب کمی به چارچوب می چسبد، سعی کنید شکاف های لولاهای دیگر را کمی تنظیم کنید.

  • به عنوان مثال، فرض کنید درب شما 4 لولا دارد، شکاف(های) لولای بالایی را 1 چرخش کامل در جهت عقربه های ساعت تنظیم کرده اید، و درب دیگر کشیده نمی شود، بلکه کمی در چارچوب می چسبد. شیار(های) لولای دوم را ¾ دور، شیارهای لولای سوم را ½ دور و شیارهای لولای پایین را ¼ دور بچرخانید.

به انجام تنظیمات جزئی ادامه دهید تا درب به آرامی ، بدون اینکه روی زمین کشیده شود، باز و بسته شود.

تنظیم دقیق جای قفل روی چارچوب در  برای بهبود عملکرد قفل

سر 2 پیچی که جای قفل روی چارچوب در را محکم می کنند را پیدا کنید. با هر درب یو پی وی سی، یک جای قفل روی چارچوب در، در سمت چفت درب قرار دارد، از فولاد یا فلز محکم دیگری ساخته شده است و دارای 1 یا چند دهانه است که قفل درب و هر قفل دیگری را می پذیرد. جای قفل تقریباً همیشه با 2 پیچ، یکی در بالا، یکی در پایین، در جای خود محکم می شود.

  • در را باز کنید تا بتوانید جای قفل را پیدا کرده و به آن دسترسی داشته باشید.
  • برای برخی از درها، ممکن است 2 جای قفل وجود داشته باشد-یکی برای قفل در و دیگری برای گیره. در این حالت هر دو جای قفل را به یک شکل تنظیم کنید.

یک پیچ گوشتی یا آچار آلن را بگیرید که با سر پیچ ها مطابقت دارد. بیشتر جای قفل ها با پیچ های مقاطع در موقعیت خود قرار می گیرند. با این حال، در برخی از درهای یو پی وی سی ممکن است از پیچ هایی با فرورفتگی شش ضلعی در سر پیچ استفاده شود. در این مورد، آچار آلن که به آن آچار شش گوش نیز می گویند، ابزار مناسبی است.

  • مطمئن شوید که پیچ گوشتی یا آچار آلن شما به خوبی در فرورفتگی های روی سر پیچ ها قرار می گیرد.

پیچ ها را باز کنید تا جای قفل آزاد شود تا کمی حرکت کند. به طور معمول، اگر هر دو پیچ را با پیچ گوشتی یا آچار آلن 1 تا 2 دور کامل در خلاف جهت عقربه‌های ساعت باز کنید، جای قفل برای تنظیم آزاد خواهد بود. در صورت لزوم پیچ ها را کمی بیشتر باز کنید، اما آنها را به طور کامل باز نکنید.

  • همیشه به خاطر داشته باشید – یک چرخش در جهت عقربه های ساعت یک پیچ را سفت می کند، در حالی که چرخش در جهت خلاف جهت عقربه های ساعت آن را باز می کند.

بسته به نیاز خود جای قفل را به جلو یا عقب بکشید. اگر می‌توانید وقتی در را محکم بسته‌ اید، یک تقه بزنید، جای قفل  را در جهت مخالف نحوه باز شدن درب حدود 0.25 سانتی‌متر (0.098 اینچ) بلغزانید. اگر مجبورید در را فشار دهید یا بکشید تا ببندید، جای قفل را در جهتی که در به همان شکل باز می شود بلغزانید.

  • شکاف‌های جای قفل که پیچ‌ ها را می‌پذیرند باید مستطیلی شکل باشند، که امکان تنظیم جزئی موقعیت را بدون برداشتن کامل پیچ‌ها و ایجاد سوراخ‌های جدید فراهم می‌کند.

پیچ ها را محکم کنید و تست کنید که درب چقدر محکم می شود. پیچ ها را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا محکم شوند اما کاملاً محکم نشوند. در را ببندید و ببینید آیا خوب بسته می شود؟ اگر نیاز به تنظیم دقیق اضافی دارد، در را باز کنید، پیچ ها را باز کنید، و جای قفل را در صورت نیاز بیشتر به جلو یا عقب بکشید.

  • وقتی کارتان تمام شد، پیچ ها را کاملا ببندید.
  • اگر در باز هم به درستی چفت نمی شود و جای قفل را تا جایی که می شد تنظیم کرده اید، می توانید دریل را بردارید، سوراخ های جدیدی را برای پیچ ها ایجاد کنید که فقط جلو یا عقب (اما نه روی هم) سوراخ های قبلی هستند. و جای قفل را دوباره در محل جدیدش نصب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا