شرکت نگین البرز

نحوه تنظیم پنجره UPVC

تنظیم پنجره UPVC

پنجره های یو پی وی سی به طور کلی یک مدل پنجره با کیفیت بالا هستند که نیاز به تنظیم زیادی ندارند. پنجره های یو پی وی سی معمولا دارای لولا هستند و از قاب پنجره به سمت بالا و بیرون باز می شوند (به جای پنجره های سنتی که در داخل قاب پنجره به سمت بالا می لغزند). اگر در طرفین یا پایین پنجره خود متوجه نوشته یا دستور العملی  شدید، ممکن است لازم باشد پیچ های داخل قاب پنجره را تنظیم کنید که ارتفاع قاب پنجره /  ارسی را بالا یا پایین می کند.

تنظیم ارتفاع پنجره در قاب

 

تنظیم ارتفاع پنجره

پایین ارسی پنجره را بررسی کنید تا ببینید آیا در قاب قرار می گیرد یا خیر. پنجره upvc خود را چند بار باز و بسته کنید. پایین ارسی پنجره باید به آرامی به سمت قاب پنجره بلغزد. اگر اینطور نیست، اما در عوض به قاب یا نوارآبندی پنجره می چسبد، باید ارتفاع پنجره ها  را افزایش دهید.

از طرف دیگر، اگر ارسی پنجره یو پی وی سی شما هنگام بسته شدن کاملاً با قاب پنجره تماس پیدا نمی کند، اما حدود 1⁄16 اینچ (0.16 سانتی متر) بالای آنها قرار دارد، باید ارتفاع پنجره را کاهش دهید.

“ارسی” پنجره یک پانل است – معمولاً از چند شیشه ساخته شده است – که برای باز کردن پنجره بالا و پایین می رود.  ( به سمت داخل یا بیرون باز بسته می شود)

پنجره را کاملا باز کنید. این کار به شما امکان دسترسی آسان به پیچ‌های کوچکی که برای تغییر ارتفاع پنجره باید باز کنید را می‌دهد.

از آنجایی که تنظیم پنجره ممکن است 15 تا 20 دقیقه طول بکشد، برنامه ریزی کنید که این کار را در یک روز غیر بارانی انجام دهید.

رگلاژ پنجره دوجداره

4 پیچ نگهدارنده قاب uPVC را در سمت چپ قاب باز کنید. پس از باز شدن پنجره، 4 پیچ کوچک را می بینید که با یک نوار فلزی پنجره را به قاب متصل نگه می دارند. هر یک از این پیچ ها را حدود 1 دور کامل باز کنید.

از طریق این نوار فلزی پنجره یو پی وی سی به قاب مستحکم پنجره متصل می شود. لولاهایی که به پنجره اجازه باز و بسته شدن می دهند و به قاب می چسبند.

  • هنگام تنظیم ارتفاع پنجره، پیچ های اتصال لولاها به قاب را باز نکنید.

پیچ های نگهدارنده قاب پنجره را در سمت راست قاب باز کنید.

حالا که پیچ های یک طرف قاب را باز کردید، پیچ های سمت راست قاب را باز کنید. همانطور که قبلاً انجام دادید، هر پیچ را یک دور کامل در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا باز شود.

هر 8 پیچی که ارسی پنجره را روی محفظه نگه می دارد به احتمال زیاد با پیچ گوشتی سر بزرگ باز می شود  اگر این سایز مناسب نیست، اندازه‌های مختلف دیگری را امتحان کنید تا زمانی که اندازه مناسب را پیدا کنید که به خوبی در پیچ قرار می‌گیرد.

برای تنظیم ارتفاع، ارسی پنجره را فشار داده یا بلند کنید.

هنگامی که 8 پیچ باز شدند، می توانید ارتفاع پنل پنجره متحرک را بالا یا پایین ببرید. پنجره را کمی به سمت پایین (اگر پنجره کاملا بسته نشده است) یا به سمت بالا حرکت دهید (اگر هنگام بسته شدن پنجره به چارچوب چسبیده است).

  • ممکن است لازم باشد وزن پانل پنجره را تا زمانی که پیچ ها دوباره سفت کنند تحمل کنید. اگر پانل بسیار سنگین باشد، ممکن است به علت وزن خود به سمت پایین کشیده شود.

پس از تنظیم ارسی پنجره متحرک، 8 پیچ را ببندید.

پس از تنظیم پنجره، به هر یک از 8 پیچی که قبلاً باز کرده اید، یک چرخش کامل در جهت عقربه های ساعت بدهید تا آنها را سفت کنید. سپس، چند بار پنجره را باز و بسته کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند.

در این مرحله، پنجره UPVC شما باید به خوبی در  چارچوب خود بسته شود. با این کار هرگونه نقصی که از طریق پنجره بدون تراز به خانه شما وارد شده است نیز متوقف می شود.

تنظیم موقعیت قفل برای تنظیم بهتر لاستیک های عایق

پنجره یو پی وی سی خود را باز کنید و سر تنظیم قفل را پیدا کنید. اگر مدل پنجره یو پی وی سی شما به جای رو به بالا به سمت بیرون باز می شود، می توانید قفل ارسی را به جلو یا عقب ببرید. به نیمه پایینی پنجره باز، تقریباً در نیمه راه بین قفل و پایین پنجره نگاه کنید.

در صورتی که قفل پنجره شکسته شده باشد و یا مکانیسم قفل به درستی در پنجره قرار نگرفته باعث میشود که نوارآبندی به درستی عمل نکند ، تنظیم مجدد موقعیت قفل به تنظیم صحیح لاستیک نوار آبندی پنجره شما کمک می کند.

به این سبک از پنجره «قفل پایین بلند» می‌گویند و بخشی که به شما امکان می‌دهد موقعیت قفل را تنظیم کنید «سر» (head)نامیده می‌شود.

یک آچار آلن را در سر قفل قرار دهید. در اکثر برندهای پنجره یو پی وی سی، از آچار آلن برای جابجایی محل قرارگیری قفل استفاده می شود.

اگر از قبل آچار آلن ندارید، می توانید مجموعه ای از آنها را در یک فروشگاه ابزار خریداری کنید.

آچار را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا قفل را به عقب یا جلو ببرید. چرخاندن آچار در جهت عقربه های ساعت، قفل را به سمت عقب حرکت می دهد (از مکانیسم قفل دورتر می شود) و فشار وارد شده به پنجره در هنگام قفل افزایش می یابد. این کار عملکرد نوارآبندی را بهبود می بخشد و هر گونه نقصی را برطرف می کند.

چرخاندن آچار در خلاف جهت عقربه های ساعت فشار را در هنگام بسته شدن پنجره کاهش می دهد. اگر پنجره شما به طور کامل قفل نشده است یا نیاز به نیروی زیادی برای قفل شدن دارد، این روش را امتحان کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا