شرکت نگین البرز

مراحل نصب درب و پنجره دوجداره UPVC

نصب درب و پنجره دوجداره UPVC

دستورالعمل نصب و آماده سازی زیر ساخت های نصب پنجره های دو جداره

نصب درب و پنجره دوجداره UPVC در پروژه های ساختمانی

در طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی بهتر است به موارد زیر توجه گردد:

حتی المقدور از فریم های آهنی (فریم انتظار) استفاده شود.یکی از مزیت های فریم آهنی این است که دهانه ی بسیار دقیقی برای نصب پنجره upvc ایجاد می نماید که این امر باعث کیپ بودن پنجره نسبت به فریم آهن می باشد، در ساخت فریم های آهن بهتر است از پروفیل های 60*30و یا 50*30 استفاده گردد، گوشه های فریم های آهن با قید مناسب بسته شده و در فریم هایی با ارتفاع و عرض بالای 0۲۵۰۰ حتماً از ستون موقت استفاده گردد تا فریم ها در زمان کارگذاشتن، بارگیری و تخلیه درصورت قرارگرفتن درمعرض فشار هیچ گونه آسیبی نبینند.

زدن ضدزنگ و رنگ کاری فریم های آهن بسیار اهمیت داشته واز زنگ زدن فریم آهن جلوگیری می نماید. زنگ زدن فریم آهنی موجب ریختن رنگ زنگ برروی پروفیل ها می شود.

نصب فریم آهنی پنجره

دقت شود در زمان نصب فریم های آهنی، این فریم ها حتما بصورت تراز و شاقول کار گذاشته شود درصورتی که فریم های آهن به صورت صحیح کارگذاشته نشود و به دلیل اینکه پنجره ی یوپی وی سی دقیقا روی فریم آهن نصب می گردد پس از نصب پنجره ی بازشو پنجره در زمانی که باز می شود در محل ثابت قرار نمی گیرد (پنجره باز و یا بسته می شود).

درصورتی که سازندگان محترم بتوانند در زمان اجرای فریم ، آهن آن رادر وسط دیوار نصب نمایند به صورتی که هم سطح با گچ نشود، کیفیت در انتهای کار متمایز خواهد شد. مورد دیگر اینکه در زمان اجرای نما اگر لبه ی سنگ به اندازه ی نیم سانت متراژ از فریم آهن بالاتر باشد هرگونه فاصله ای بین پنجره ی یوپی وی سی و فریم آهن پوشیده خواهد شد.

 

استفاده از فوم در درزبندی پنجره ها موجب وکیوم بهتر پنجره upvc شده و به مرور زمان درزبندی پنجره ها از وکیوم خارج نمی گردد.

روش صحیح نصب درب و پنجره دوجداره UPVC موجب افزایش دوام و عملکرد این نوع پنجره ها می شود. عملیات نصب باید به صورت حرفه ای و حتی الامکان توسط اکیپ نصاب سازنده ی درب و پنجره دوجداره انجام شود.

در مجموع در بهترین حالت اهداف زیر پس از انجام مراحل نصب درب و پنجره دوجداره UPVC انتظار می رود:
  • پنجره قابلیت تحمل بارهای وارده زنده و مرده و بارهایی که طی استفاده به آن وارد می شوند را دارا باشد.
  • آب بندی و هوابندی پنجره های دوجداره کامل باشد و از تبادل صوت، برودت و حرارت جلوگیری به عمل آورد.
  • پنجره ی دوجداره به صورت راحت و مطمئن باز و بسته شده و نحوه ی باز و بسته و قفل شدن آنها به خریدار آموزش داده شود.
  • تمیزکردن و رنگ زدن کلاف های آهنی جهت افزایش طول عمر و جلوگیری از پوسیدگی
  • جایگزینی پنجره یا در و ترازکردن آن درون کلاف فلزی
  • انجام سوراخ کاری های لازم برروی پروفیل های فریم جهت استحکام بخشی
  • چک کردن جوش و کیفیت پنجره های دوجداره و یراق آلات و شیشه و باز و بسته کردن درب و رفع ایرادهای احتمالی قبل از ثابت کردن پنجره ها در کلاف آهنی که بعد از نصب مشکل ساز نشوند.
  • ثابت کردن درب و پنجره دوجداره در محل نصب با استفاده از پیچ های مناسب به منظور اطمینان از ثبات کیفیت در بلندمدت
  • درزبندی نهایی با استفاده از تزریق فوم و سیلیکون به منظور پرکردن حد فاصل احتمالی و میلیمتری بین کلاف آهنی و فریم پنجره
  • کندن برچسب پروفیل درقسمت هایی که پس از نصب شیشه دوجداره و پنجره دسترسی به آن قسمت ها سخت یا غیرممکن می شود
  • نصب شیشه های دوجداره و یا سه جداره و جا انداختن زوارهای مربوطه جهت تثبیت شیشه های دوجداره
  • رگلاژ نهایی درب و پنجره دوجداره توسط پیچ های تنظیمی مربوطه
  • تحویل کار به کارفرما و آموزش چگونگی استفاده از درب و پنجره دوجداره و یراق

شرایط و چگونگی نصب درب و پنجره دوجداره UPVC:

ایجاد بستر مناسب برای نصب

تمیزکردن فریم موجود در پروژه از سیمان، گچ و برش میلگردهای کمکی داخل فریم های آهن به عهده ی کارفرما بوده و اجرای صحیح این عوامل در اجرای سریع و صحیح پنجره ها خالی از لطف نبوده و در کیفیت اجرای پنجره ها بسیار تأثیرگذار خواهد بود ، البته جزئیات این مورد نیز اغلب زمان قرارداد نهایی خواهد گردید.

اعزام گروه نصب جهت نصب پنجره ها

پرسنل نصب در ابتدا اقدام به نصب پنجره ها کرده و پس از آن، چسبگیری وعایق بندی پنجره ها و سپس نصب شیشه ها و رگلاژ پنجره های فوق ، همزمان صورت خواهد گرفت. ایجاد سوراخ نصب و پیچ نصب در فواصل استاندارد، استفاده از چسب هایی با کیفیت بالا جهت عایق بندی و درصورت نیاز تزریق فوم استفاده ی صحیح و درست از شیشه های ثابت و تنظیمی جهت رگلاژ و تثبیت شیشه ی پنجره ها ،مونتاژ صحیح و استاندارد قبل از نصب و رگلاژ صحیح و استاندارد،در کیفیت پنجره هاو دوام اینگونه پنجره ها بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

تحویل نهایی پروژه

تحویل نهایی پروژه بعد از اتمام نصب توسط مسئول کنترل کیفی پروژه با حضور کارفرما در محل پروژه و تأییدیه و رضایت از کارفرما صورت خواهد گرفت و همزمان برگه گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می گردد.

پنجره های دوجداره با پروفیل یو پی وی سی به دلیل خاصیت پلیمری و تحمل دمایی خاص خود قبل از نصب باید در دمای استاندارد ۵ الی ۳۵ درجه نگه داری و نصب شوند. در دوران استفاده ، فشار خاصی به پنجره های دوجداره وارد نمی شود بنابراین تا حد امکان از جابجایی بیش از حد و بی مورد و بی احتیاط آنها جلوگیری شود.

یوپی وی سی که ماده ی اصلی آن پلیمر است طبق خاصیت سایر پلیمرها و پی وی سی ها در دمای بسیار پایین و به خصوص زیر صفر درجه تا حدودی خاصیت انعطاف خود را از دست داده و درعوض خاصیت سختی و شکنندگی پیدا می کند و آستانه ی تحمل آن درمقابل ضربات شدید چکش و فشارهای زیاد وارده در هنگام نصب پایین می آید و ممکن است در هنگام نصب بشکند.

در دماهای بالاتر از ۳۵ و به خصوص بالاتر از ۴۰ درجه نیز انعطاف پذیری بیش از حد پی وی سی ممکن است باعث خمش یا پیچش (دفرمگی) آن در هنگام فشارهای غیرمعمول هنگام نصب شود و از این جهت که کارکردِ درست پنجره و یراق آلات آن تاحد زیادی به چگونگی نصب آن بستگی دارد

این موضوع باعث عملکرد نادرست یراق آلات خواهد شد و نصاب باید دوباره مراجعه نموده وخمش و پیچش پنجره ها را رفع نماید.

نصب پنجره ها در دماهای بسیار پایین

اگر اصرار بر نصب پنجره ها در دماهای بسیار پایین یا بسیار بالا وجود دارد؛ باید پس از انتقال با احتیاط پنجره ها به داخل ساختمان شرایط دمایی مناسب را در داخل ساختمان محیا نمود و پنجره ها را که در دمای استاندارد ساختمان قرار گرفته اند در جای خود نصب نمود و بلافاصله شیشه های آن را جا انداخته و پنجره را رگلاژ نمود. درصورتی که هریک از مراحل نصب با فاصله و درحالی که دمای پنجره با دمای غیراستاندارد محیط خارج تطبیق یافته صورت گیرد احتمال بروز مشکل وجود دارد.

کندن برچسب پروفیل upvc

پس از نصب پنجره ی دوجداره و قبل از نصب شیشه های دوجداره باید برچسب پروفیل قسمت هایی که دسترسی به آنها پس از نصب شیشه وجود ندارد کنده شده و درصورتی که نصاب به این موضوع توجه نداشت از طرف خریدار به او گوشزد شود. برچسب سایر قسمت ها نیز باید درصورت تکمیل ساختمان و عدم رسیدن گچ و خاک و سیمان و رنگ به سطح پروفیل و حداکثر در فاصله ی دو الی ۳ ماه پس از نصب کنده شود زیرا خشک شدن چسب برچسبها به خصوص در ارتباط با آفتاب ، کندن آنها را پس از مدت طولانی سخت می کند. بهترین زمان برای نصب پنجره ها پس از بتونه کاری و زدن آستری و قبل از اتمام کامل نقاشی است.

رگلاژ پنجره های upvc

لنگه های پنجره های یوپی وی سی در هنگام نصب بهتر است حتی الامکان با زیرشیشه ای رگلاژ شوند و درصورت رگلاژپذیربودن یراق آلات از امکان رگلاژپذیربودن آنها در رگلاژهای احتمالی بعدی استفاده شود.

رگلاژ پنجره ها در هنگام نصب شیشه صورت می گیرد از این رو باید جهت نصب شیشه ها از نصاب های مجرب یوپی وی سی استفاده شود؛ ازآنجاکه نصب پنجره ها و شیشه ها در ارتباط با هم هستند نمی توان نصب پنجره ها رابه یک گروه و نصب شیشه ها را به گروه دیگر سپرد.

کلاف آهنی پنجره های دوجداره باید به صورت شاقول و تراز توسط خریدار به فروشنده درب و پنجره تحویل شود و درصورتی که این پروفیل ها به صورت شاقول و تراز در جای خود نصب نشده نصاب نباید از آنها تبعیت کرده و باید پنجره ها را به صورت تراز نصب نماید.

خریدار باید پس از نصب، کلید قفل درب ها را از فروشنده یا نصاب تحویل گرفته و چگونگی قفل شدن یا کارکرد یراق آلات را آموزش دیده و قبل از خروج نصاب پنجره هارا به طور کامل باز و بسته نموده و چک نماید. از این رو که بخش عمده ای از مسئولیت کلیه ی حوادثی که در ساختمان صورت می گیرد به عهده ی خریدار یا پیمانکار کلی ساختمان است، بهتر است خریدار در فراهم آوردن موارد ایمنی مخصوص به خود ازجمله فراهم آوردن بالابر و یا زیرپایی مناسب و یا درصورت نیاز کلاه ایمنی اقدام نموده و سایر امور ایمنی را به نصاب گوش زد نماید و خواستار رعایت آن گردد.

بازدید و برآورد هزینه نصب پنجره

شرکت نگین البرز با کادر مجرب و کارآزموده، در ابتدا به امر، بازدید از مکان ها و پروژه های مشتریان، تمام کارشناسی های لازم را انجام داده و تمام برآورد و پیش زمینه های لازم را به مشتریان در میان گذاشته و بهترین راه حل برای ساخت یک پنجره خوب با نقشه ای عالی را به مشتریان ارائه می نمایند، رعایت مسائلی اعم از:

  • استفاده از بازشوهای کاربردی به صورت دوحالته و یا تک حالته، استفاده از شیشه های رنگی لازم، توضیحات کامل در رابطه با نوع نصب و عملیات انجام شده ارائه نمونه رنگ ها به مشتریان و اندازه گیری دقیق و کارشناسی.
  • به دلیل اینکه بادخور بیش از حد مجاز پنجره ها موجب عدم عایق بودن پنجره ها می گردد، قسمت بعدی کار تولید و مونتاز عالی نقش بسیار مهم در آب بندی و عایق بودن پنجره ها دارد.
  • استفاده از یرات آلات استاندارد و کیپ کن های مناسب قرارگیری لولاها و کیپ کن ها در بالا و پشت بازشوها باعث عایقیت بیشتر پنجره ها می گردد.

قسمت انتهایی کار و فوق العاده مهم نصب پنجره ها پس استفاده از پروفیل با مونتاژ خوب و اندازه گیری دقیق نصب کالاست به صورتی که حتی اگر مونتاژ پنجره ها ایراد داشته باشد یک متخصص نصب می تواند رفع عیب نموده و پنجره را به حالت ایده آل بازگرداند. در قسمت نصب استفاده از فوم، چسب های سیلیکونی (نه چسب های ماستیکی که نقش بتونه را دارد) بسیار مهم بوده وباعث می شود درزبندی پنجره ها مدت زمان زیادی دوام بیاورد. با توجه به اینکه سر و صدا از کوچکترین روزنه ها نفوذ دارد لذا وکیوم بودن پنجره از لحاظ چسب گیری بسیار اهمیت دارد.

نحوه ی صحیح نصب درب و پنجره دوجداره UPVC از صفر تا صد

اندازه گیری دقیق

مهمترین و اصلی ترین بخش برای پیش تولید پنجره های ساختمانی اعم از نوسازی و یا تعویضی، آشنایی کامل به نحوه ی اندازه گیری می باشد چراکه درصورت عدم توجه به این موضوع در اغلب موارد یا با عودت پنجره ها توسط کارفرما مواجه خواهیم شد یا با اصلاح و یا درنهایت درصورت نصب با عدم رگلاژ مطلوب و صحیح مواجه خواهیم شد.

توجه به چند نکته ی ذیل توسط کارشناس اندازه گیر شرکت، جهت اندازه گیری پنجره ها لازم و ضروری است:

بادخور

بادخور پنجره ها می بایست از کوچکترین ابعاد گرفته شده؛ از ارتفاع ۲ الی ۳ میلیمتر و در عرض بین ۳ الی ۵ میلی متر باشد البته درصورت فوم خوربودن پنجره ها می بایست حداقل ۱ سانتی متر بادخور از عرض و ارتفاع با توجه به نظر کارفرما لحاظ گردد. البته اندازه های فوق مربوط به فریم آهنی می باشد و برای گرفتن اندازه از روی فریم سنگ با توجه به متغیربودن و عدم ترازبودن سنگ ها متغیر خواهد بود، ضمنا لازم است زمان اندازه گیری از سه نقطه فریم کار شده جهت حصول اطمینان از عدم دوئیدگی و یا شکم کردن فریم اندازه خود را ثبت کند. بادخور پنجره های تعویضی نیز متناسب با نوع پنجره های قبلی کار شده و همچنین نوع فریم مصرفی جهت بازسازی، نهایی خواهد گردید.

شکل پنجره ها

طراحی شکل بازشو پنجره ها می بایست با نظر کارفرما و مشاوره ی کارشناس اندازه گیری نهایی گردد. با توجه به آرک ساختمان (سقف)، جای پرده برای ایجاد کتیبه در بالای پنجره ها ، ایجاد جان پناه یا کتیبه پایین برای تأییدیه پایان کار،ایجاد کتیبه ی پایین ورعایت حداقل ارتفاع170سانتی متری پاسیوها، حفظ و رعایت ارتفاع کابینت آشپزخانه و شیرظرفشویی آشپزخانه، بیرون یا داخل بودن پنجره ها متناسب با حداکثر کارایی پنجره ها، ایجاد هارمونی بین اشکال پیشنهادی و نمای ساختمان، رنگ پروفیل در نماهای مختلف ساختمان، رنگ شیشه های به کار برده شده در نماهای مختلف ساختمان و….. از مهمترین مواردی هستند که اندازه گیر باید به آنها توجه داشته باشد.

تقسیم پنجره ها و شیشه

بعد از تخلیه ی پنجره و شیشه در پروژه، شرکت پیمانکار موظف به اعزام تکنسین نصب جهت تقسیم پنجره ها و شیشه ها با توجه به یونیت های ثبت شده توسط اندازه گیر به طبقات می باشد که جزئیات حمل به طبقات چه توسط شرکت پیمانکار و چه کارفرما ، اغلب زمان قرارداد نهایی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا