شرکت نگین البرز

معرفی پروفیل رنگی پنجره دوجداره و لمینت upvc

پروفیل رنگی پنجره

معرفی پروفیل رنگی پنجره دوجداره

پروفیل رنگی پنجره در راستای پاسخ به نیاز مشتریان و سلیقه آنها و همچنین فراگیر ترنمودن بازار تولید و فروش محصولات و با استفاده از تکنولوژی جدید ایجاد شده است.

پروفیل رنگی پنجره دوجداره در چند نوع به بازار ارائه می شوند:

۱- پروفیل های کو اکسترود :

پروفیل هایی با هسته ی مواد بازیافتی یا ضایعاتی که به وسیله یک دستگاهاکسترودر کمکی تولید می شوند که اصطلاحاً به آن کواکسترود گفته می شود. رویه کار به این صورت است که مواد بازیافتی که سهم عمده ای از وزن و حجم پروفیل را  پر میکنند به وسیله اکسترودر اول ایجاد و در هنگام خروج از قالب به وسیله اکسترودر دیگری که معمولاً کوچکتر از اکسترودر اول می باشد، مواد رنگی و یا مواد نو سفید روی آن را می پوشاند. لازم به ذکر است که این رویه مختص پروفیل های رنگی نمی باشد و برای تولید پروفیل سفید نیز از این رویه بهره گرفته می شود.

۲۔ پروفیل رنگی :

این پروفیل ها ازمخلوط کردن مواد پودری شکل اولیه با رنگ دانه ها(پیگمنت) و یا گرانول های مخصوص (میکروگرانول ها) تهیه می شوند. رویه کار به این صورت است که مواد اولیه پودری با مواد رنگی درمیکسر مخلوط شده و به داخل اکسترودر ریخته می شوند. در حالتی که از گرانول های رنگی استفاده شود نیاز به سیستم دوزینگ روی خط (آنلاین) می باشد که همزمان با ورود مواد اولیه به اکسترودر مواد رنگی نیز با دقت و حجم مشخصی وارد اکسترودر شوند.

۳- پروفیل لمینیت :

این محصولات ازطریق چسباندن روکش هایی برروی محصول ایجاد می شوند. روکش ها با طرح ها و رنگ های مختلف تولید و به وسیله ی انواع چسب هاو رزین های مختلف روی پروفیل چسبانده می شوند.  ممکن است روکش ها با توجه به رنگ زمینه خاص خود روی پروفیل های رنگی که به وسیله ی یکی ازروش های فوق الذکر تولید شده اند چسبانده شوند.

۴- پروفیل های رنگی هات استمپ :

این نوع پروفیل پس از تولید به صورت رنگی و یا سفید در دستگاه “هات استمپ” به معنای «مهر داغ» قرارمی گیرند و به وسیله ی شابلون هایی با طرح های مخصوص و همچنین رنگ های خاص این کار تهیه می شوند. رویه به این صورت است که شابلون ها به رنگ آغشته شده و نقش آن روی پروفیل حک می شودو با گرم شدن تشبیت می گردد.

۵- پروفیل رنگ شده :

با روش رنگ کردن پروفیل این امکان وجود دارد که پروفیل های سفید را به هر رنگ دلخواه درآورد. رویه ی کار به این صورت است که با استفاده از پیسوله رنگ خاصی که برای UPVC طراحی و ساخته شده است را به روی پروفیل پاشیده و در کوره در دمای مخصوص گرما می دهند تا تثبیت رنگ روی پروفیل انجام شود.

قیمت انواع پروفیل رنگی پنجره دوجداره UPVC

برای استعلام قیمت پروفیل رنگی و یا لمینت پنجره از طریق فرم تماس با ما در ارتباط باشید .

لازم به ذکر است که در همه ی انواع پروفیل های فوق الذکرمواد استفاده شده و روکش های به کار گرفته شده مقاومت دربرابر اشعه یو وی نور خورشید را برای آب و هوای سخت ندارند. البته روکش ها و موادی که این مقاومت را ایجاد کنند به وسیله ی تکنولوژی های روز دنیا تهیه شده و وجود دارند ولی متأسفانه قیمت آنها برای تولید انبوه توجیه اقتصادی ندارند.لذا هیچ یک از شرکت های تولیدکننده ی پروفیل های UPVC درمورد محصولات رنگی خود گارانتی تغییر رنگ ارائه نمی کنند.

علاوه بر این روکش هایی که برای لمینیت نمودن پروفیل ها ارائه می شوند در انواع داخل خانه (indoor) ، خارج خانه (Outdoor) و مقاوم دربرابر نور خورشید(Color fastness) وجود دارند که نوع آن در هنگام خرید توسط مشتری باید از فروشنده استعلام گردد.
بدیهی است روکش های داخل خانه کمترین مقاومت را دربرابر نور خورشید و رنگ پریدگی دارند و بالطبع هزینه ی کمتری نیز برای تولیدکننده دربر دارند.

دلایل تغییر رنگ پروفیل upvc چیست؟

 

تغییر رنگ پروفیل UPVC ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، این دلایل عبارتند از:

  1. تعرض به نور UV: پروفیل UPVC تحت تاثیر نور UV قرار می‌گیرد و این باعث تغییر رنگ آن می‌شود. این تغییر رنگ معمولاً به صورت زردی یا اکسیداسیون رخ می‌دهد.
  2. عرض به هوا و آب: اگر پروفیل UPVC به طور مداوم با آب یا هوا در تماس باشد، ممکن است رنگ آن تغییر کند. این امر معمولاً در مناطق با شرایط آب و هوایی نامساعد اتفاق می‌افتد.
  3. استفاده از مواد شوینده نامناسب: استفاده از مواد شوینده نامناسب برای تمیز کردن پروفیل UPVC ممکن است باعث تغییر رنگ آن شود.
  4.  عوامل شیمیایی: تعرض به عوامل شیمیایی مانند اسیدها، قلیاها یا سایر مواد شیمیایی قدرتمند ممکن است باعث تغییر رنگ پروفیل UPVC شود.

برای جلوگیری از تغییر رنگ پروفیل UPVC، مهم است که از محصولات با کیفیت و مقاوم در برابر عوامل جوی استفاده کرده و نگهداری منظم و صحیح انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا