شرکت نگین البرز

کاهش مصرف انرژی در ساختمان با پنجره UPVC

کاهش مصرف انرژی در ساختمان با پنجره UPVC

کاهش مصرف انرژی در ساختمان با پنجره UPVC

‏امروزه استفاده نامناسب از منابع انرژی می تواند صدمات جبران ناپذیری را به چرخه اقتصاد وارد نماید.
‏در این خصوص بخش ساختمان با داشتن سهم حدودا ۳۵ درصدی در مصرف انرژی یکی از صنایعی است که سهم‎ ‏بالایی را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
‏حدود 30 % از اتلاف انرژی در ساختمان از طریق پنجره ها صورت می گیرد که این مسئله استفاده از پنجره و شیشه های‎ ‏عایق را ضروری می نماید.‏

 مزایای استفاده از درب وپنجره یو پی وی سی

  1. عایق دما : این محصول در برودت ۶۲- و حرارت ۸۱+ درجه سانتیگراد،‎ ‏تغییر شکل نمی دهد.
  2. عایق صدا: استفاده از در و پنجره یو پی وی سی به‎ ‏همراه شیشه دو و یا چند جداره، تا حد قابل توجهی( ۴۰ دسی بل) مانع از‎ ‏انتقال صوت به داخل ساختمان ها می شود.
  3. عدم نیاز به رنگ آمیزی :پروفیل های یو پی وی سی نیاز به رنگ آمیزی‎ ‏ندارند و در نتیجه منجر به حذف کامل هزینه رنگ آمیزی می شود.
  4. مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش :به علت به کارگیری مواد مقاوم در‎‏برابر اشعه ماورا بنفش آفتاب و لحاظ شرایط آب و هوایی، در برابر عوامل‏ خارجی مانند: تغییرات شدید دما دچار تغییر رنگ، فساد شیمیایی، پوسیدگی ‏و ساییدگی نمی شود.
  5. مقاوم در برابر خوردگی و پوسیدگی:در مقابل بسیاری از اسیدها و بازها بسیار مقاوم است و خورده یا پوسیده نمی شود.‎
  6. صرفه جویی در مصرف انرژی: با توجه به اینکه حدود ۳۰ درصد از هدر روی انرژی در درون ساختمان ها از طریق‎ ‏پنجره ها صورت می پذیرد، بنابراین کنترل و کاهش آن با پنجره های نوین یو پی وی سی با شیشه دوجداره امکان پذیر است.
  7. سهولت در نصب: با توجه به نصب سریع این نوع از پنجره ها، افزایش سرعت نصب پنجره در ساختمان ها را فراهم می سازد.
  8. نظافت ساده و آسان: پنجره های ساخته شده از پروفیل های یو پی وی سی، به آسانی قابلیت شستشو دارند.
  9. مقرون به صرفه: به علت عایق دمایی و استفاده کمتر از وسایل گرمایشی در ساختمان ها منجر به کاهش هزینه های مصرفی این نوع وسایل می شود.
  10. عایق در مقابل الکتریسته: جریان برق از پروفیل یو پی وی سی عبور نمی کند.
  11. ضد اشتعال و حریق: یو پی وی سی به سختی می سوزد و تا زمانی که عامل اشتعال خاموش شود، پروفیل دیگر نمی سوزد.
  12. جلوگیری از ورود گرد و غبار و سایرآلودگی های محیطی :به علت استفاده از نوارهای آب بندی لاستیکی به کار رفته شده جهت ساخت در و پنجرهای یو پی وی سی، از ورود گرد و غبار و دوده به داخل منزل و محل کار تاحد بسیار زیادی، جلوگیری می کند.
  13. قابلیت بازسازی پنجره های قدیمی : با استفاده از پروفیل های بازسازی، به راحتی می توان پنجره های قدیمی را بدون نیاز به تخریب بازسازی کرد.

امکانات قابل اجرا در پروفیل های یو پی وی سی

  • امنیت بسیار بالا: بدلیل امکان استفاده از مدرن ترین یراق آلات وتعبیه قفل های متعدد درداخل چهارچوب در و پنجره های یو پی وی سی، ازامنیت بسیار بالایی می تواند، برخوردار باشد.
  • مانع از نفوذ باران و آب: با استفاده از نوارهای آب بندی در اطراف چهار چوب و قسمت باز شوی پنجره و همچنین عایق بندی دور پنجره در محل همجواری با دیوار ساختمان مانع از نفوذ آب های حاصل از بارش و شستشوی پنجره به داخل ساختمان می شود. همچنین ایجاد شیارهای تخلیه آب بر روی فریم، باعث هدایت آب های وارد شده به پنجره به بیرون می شوند.
  • قابلیت نصب هرگونه یراق آلات استاندارد: پروفیل های یو پی وی سی قابلیت نصب انواع یراق آلات استاندارد از قبیل: تک حالته، دو حالته بازشو عمودی، ریلی و…. را جهت پاسخگویی به خواست و سلیقه مشتریان را داراست.
  • قابلیت نصب ‎ شیشه‏ های یک و چند جداره : این پروفیل ها قابلیت استفاده از شیشه های چند جداره جهت در و پنجره های ساخته شده از توسط پروفیل های یو پی وی سی را دارا می باشد که این امر منجر به جلوگیری از ورود سر و صدای خارج از خانه و محل کار خواهد شد.
  • تنوع رنگ : این نوع پنجره با استفاده از روکش لمینت در رنگ های مختلف متناسب با هر گونه سلیقه ارائه می شود.
  • تأثیر مطلوب بر محیط زیست : پروفیل یو پی وی سی در مقایسه با سایر مصالح به کار رفته در ساخت وساز با توجه به بازیافت تا %۱۰۰ و برگشت به عرصه تولیدبرای محصولات پایین دستی، (پتروشیمی) تأثیر آن بر محیط زیست مطلوب ارزیابی شده است.
  • امکان نصب توری و حفاظ: پنجره های ساخته شده از پروفیل یو پی وی سی به دلیل امکان نصب توری و حفاظ ازورود حشرات موذی به داخل ساختمان ها جلوگیری به عمل می آورد.

مقدار صرفه‌جویی انرژی در پنجره upvc ؟

پنجره‌های UPVC یکی از محصولات محبوب برای استفاده در ساختمان‌ها به دلیل ویژگی‌های صرفه‌جویی انرژی آن‌ها هستند. UPVC یک نوع پلی وینیل کلرید است که بسیار مقاوم در برابر رطوبت، حرارت و سایش است. برخی از ویژگی‌های صرفه‌جویی انرژی پنجره‌های UPVC عبارتند از:

1. عایق حرارتی: پنجره‌های UPVC دارای ویژگی عایق حرارتی بالا هستند که مانع از از دست دادن حرارت در داخل ساختمان می‌شوند. این ویژگی موجب کاهش نیاز به سیستم‌های گرمایش و سرمایش می‌شود و در نتیجه صرفه‌جویی در مصرف انرژی ایجاد می‌کند.

2. عایق صوتی: پنجره‌های UPVC همچنین دارای ویژگی عایق صوتی خوبی هستند که به کاهش نفوذ صدا از خارج و داخل ساختمان کمک می‌کند. این ویژگی موجب افزایش راحتی و آرامش در داخل ساختمان می‌شود.

3. مقاومت در برابر رطوبت: UPVC به خوبی مقاوم در برابر رطوبت است که باعث جلوگیری از نفوذ رطوبت و سرمایش در داخل ساختمان می‌شود.

4. بازدهی بالا: پنجره‌های UPVC دارای عمر طولانی و نیاز به نگهداری کمتر هستند که باعث کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات می‌شود.

 

بنابراین، استفاده از پنجره‌های UPVC می‌تواند منجر به صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف انرژی و هزینه‌های نگهداری شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا